Vi varuplacerar Sveriges största matmarknad

4 februari 2013

I november invigdes nya Nordby Supermarket utanför Strömstad. För att skapa en säljande, attraktiv och effektiv butik gick uppdraget att exponera butikens sortiment till Säljutveckling. I uppdraget ingick allt från butiksplanering och varuplacering till sortimentsutveckling och exponering.

 

– Vi läste om Positiv Säljutveckling på nätet. När vi träffades gjorde de ett mycket professionellt intryck och vi valde att gå vidare, vilket vi är mycket glada för. De har gjort ett kanonjobb, säger Göran Lundgren, Driftschef för Grensemat.

 

– Vi följer med spänning deras jakt på att spränga miljardvallen i årsomsättning, säger Madeleine Eliasson på Säljutveckling.

 

Norrmän på endagsturer köpte 2011 svenska varor för 14 miljarder kronor, vilket var en ökning med nio procent. Det innebär att svenska butiker teoretiskt har en marknadsandel på sex procent av den norska dagligvarumarknaden. Allt enligt färsk statstik från Statistisk Sentralbyrå (SSB).

Vill du veta mer?

Kontakta oss